Nederlandse Vereniging voor Verzekeringsgeneeskunde Menu
nieuws_krant
Vereniging Opleiding Kwaliteit Wetenschap Mediprudentie

Nieuw: scholing over arbeidsparticipatie voor “Mensen Met Mogelijkheden”

woensdag 26 oktober 2016

Utrecht, oktober 2016 - Meer mensen met een psychische kwetsbaarheid aan het werk, midden in de maatschappij. Dat is het doel van het landelijke project “Mensen met mogelijkheden”. In samenwerking met de NSPOH is een masterclass en een vierdaagse kerntraining ontwikkeld onder de titel "Arbeidsparticipatie: Mensen Met Mogelijkheden, versterkt!". Hieraan kunnen professionals in de keten zorg, onderwijs en werk deelnemen. De inschrijving is geopend. Klik op MMM of de NSPOH scholingskalender voor meer informatie.

Talenten
MMM biedt een krachtige methode om de arbeidsparticipatie van mensen met een psychische kwetsbaarheid te vergroten. Werk biedt mensen de kracht en de ruimte om zichzelf te ontwikkelen. De scholing helpt professionals hoe zij cliënten met een psychische kwetsbaarheid de juiste ondersteuning kunnen bieden bij het (vinden en) behouden van werk. Daarbij zoeken ze naar een succesvolle benadering die zowel het bedrijfs- als het werknemersbelang dient.

Masterclass
In de praktische en concrete Masterclass staan de ervaringen en aanpak van werkgevers, professionals en ervaringsdeskundigen centraal. Door de voorbeelden van deze ervaringsdeskundigen raken deelnemers in één dag vertrouwd met een kansrijke en positieve benadering in de context van MMM en kunnen zij daadwerkelijk oplossingen binnen hun organisatie uitdragen.

Vierdaagse kerntraining
Tijdens de vierdaagse Kerntraining leren deelnemers in twee maanden tijd hoe zij zich kwalificeren als MMM-professional en praktische resultaten boeken. Zij oefenen met de vraagstelling vanuit ‘waarderend perspectief’. Trainingen worden ondersteund met een digitale leeromgeving met relevante inspiratiebronnen, samenwerkingsmogelijkheden en direct contact met deelnemers en trainers.

20 beroepsverenigingen
Project MMM is een initiatief van NVvA en NVVG. Aan het project doen inmiddels 20 beroepsverenigingen mee: AJN, AKC, BA&O, BJN, BVK, KCVG, LVSC, NIP, NOBTRA, NOLOC, NVAB, NVO, NVO2, NVP, NVvA, NVVG, NVVP, RNVC, V&VN (SPV en Arboverpleegkundigen). De Ministeries SZW en VWS (staatssecretarissen Klijnsma en Van Rijn) en het Arbeidsdeskundig Kennis Centrum sponsoren het project.